آشنایی با فواید ۴ نوع شنا

آشنایی با فواید ۴ نوع شنا

کالری سوزی و لاغری بخشی از فواید شنا است، ورزشی که برای سلامت قلب و سایر اعضای بدن توصیه می شود.
شنا برای سلامت قلب تقویت ماهیچه ها مفید است اما وقتی صحبت ازانتخاب حرکات شنا می شود چگونه تصمیم می گیرید کدام برای تان بهتر است؟ پاسخ دقیقا به اندامتان مربوط می شود اگر می خواهید با شنا ماهیچه ها را تقویت یا آسیب های دیده شده را درمان کنید حرکات با هم متفاوت است.
شنا یک راه عالی برای کاهش وزن، تقویت ماهیچه ها و تناسب اندام است مخصوصاً اگر با رژیم درست همراه باشد، اگرچه خیلی افراد که شنا می کنند می گویند شنا در کاهش استرس و آرامش نقش دارد به خصوص اگر هوا گرم بوده و امکان ورزش دیگری نباشد.
با انجام حرکات مختلف شنا بدون داشتن حس خستگی ورزش کرده اید مثل یک حرکت روی دست و قسمت بالایی بدن بیشتر کار می کند یکی دیگر روی تقویت ناحیه پایین بدن تاثیر می گذارد و انعطاف پذیری بدن را بالا و استرس را پایین می آورد، بعد از اشاره به این مطالب در این بخش از قصد داریم 4 نوع شنا و فواید ان را بگوئیم:
فواید شنای کرال
در شنای کرال باید بدن را به حالت کشیده نگاه داشته و نفس بکشید، سر را به کنارها کج کنید، پاها را سخت تکان دهید و دست ها را به طرف سر بالا ببرید طوری که یک دست در آب و دست دیگر بیرون باشد.
شنای کرال یا آزاد مشهورترین نوع شنای کرال است فشار آب باعث تقویت ماهیچه ها می شود و در این شنا گردن دست و پا شانه و سینه و کمر در واقع همه اعضای بدن نقش ایفامی کنند شنای کرال در تقویت ماهیچه های کمر و کالری سوزی موثر است.
فواید شنای قورباغه
در این شنا به طور افقی روی سطح قرار می گیرید و آب را با دو دست به سمت عقب حرکت می دهید و برای تنفس سر را از آب بیرون می آورید. این شنا در میان انواع شنا فشار کمتری به شانه ها می آورد. در شنای قورباغه پاها نسبت به دست حرکت بیشتری انجام میدهند و پاها به قدرت زیادی برای حرکت به جلو نیاز دارند بنابر وزنی که دارید شنای قورباغه 300 تا444 کالری در 30 دقیقه می سوزاند.
روش شنای پروانه و فواید آن
شنای پروانه یکی از شناهای چالش برانگیز است و برای انجام آن نیاز است که هر دو دست را همزمان بالای سر ببرید و با تکان دادن پا و دست همزمان به سمت جلو حرکت کنید. شنای پروانه ماهیچه ها را درگیر می کند و برای استقامت بدن و شکم شنای پروانه مناسب تر است وچون قسمت بالای بدن درگیر می شود دستها شکم سینه کمر تقویت می گردد.
این نوع شنا ساختمان بدن را انعطاف پذیر و خوش اندام می سازد ،سی دقیقه انجام شنای پروانه در وزن های مختلف کالری های متفاوتی می سوزاند البته سعی کنید حرکات شنای پروانه را درست انجام دهید و از کشش بیخود کمر گردن شانه خودداری کنید.
اصول کرال پشت و فواید این نوع شنا
این نوع حرکت شنا بسیار به کرال سینه شباهت دارد در این حرکت به صورت افقی به پشت به موازات سطح قرار می گیرید، پاها به شکل ضربدر ضربه وارد می کنند در این شنا بیرون از آب قرار می گیرد و دم و بازدم استان صورت می گیرد.
حرکات کرال پشت به کشیدگی ستون فقرات کمک می کند و موجب می شود بلندتر به نظر برسید با این حرکات باسن شکم شانه استخوان ها تقویت چون باسن در کرال پشت نقش ایفا می کند و برای افرادی که مدت زیادی را در منزل محل کار می نشینند مناسب است اما در کرال سینه به اندازه حرکت دیگر کالری سوزانده نمی شود.

مطالب مرتبط :

نوشتن دیدگاه

© 2016 تمام حقوق این سایت برای هیأت شنا، شیرجه و واترپلو استان اصفهان محفوظ است

هواداران سپاهان

باشگاه سپاهان

طوفان زرد

محرم نویدکیا

ورزشگاه نقش جهان

sepahan

sepahan esfahan